De kleuterschool van Prins Dries telt 6 klassen. De kinderen kunnen zich uitleven op onze uitdagende speelplaats met kippen, een moestuin en een boomhut.

In onze kleuterschool zijn er mengklassen. Dat wil zeggen dat elke klas bestaat uit leerlingen van een verschillend geboortejaar. Door te werken in verschillende niveaus leren leerlingen van elkaar.
Voor de kleuters van K0/1 organiseren we regelmatig theatervoorstellingen in de school. Vanaf K1/2 maken de kinderen al eens een daguitstap naar het bos of de kinderboerderij. Met K2/3 kleuterklas gaan we nog een ‘stapje’ verder. Zo ondernemen we geregeld bezoekjes naar musea, de bibliotheek, de zoo, cultuurcentra, naar zee

We organiseren ook projecten tussen de derde kleuterklas en het eerste leerjaar. Je kind leert zo op een leuke manier de lagere school kennen.

Een keer per jaar organiseren we een groot project. Dan werken de leerlingen van de kleuterschool en de lagere school samen aan een bepaald thema. Circus, sprookjes, kunst en feesten zijn bijvoorbeeld de voorbije jaren aan bod gekomen.

Oud-leerlingen en ouders kunnen ook terecht op:
Lagere School Prinsstraat
Ouders Prins Dries

Mengklassen

In onze kleuterschool werken we met mengklassen.
Dat wil zeggen dat er in elke klas leerlingen zitten van een verschillend geboortejaar.

K0/1 zijn leerlingen uit de eerste kleuterklas en nieuwe instappers.
K1/2 zijn leerlingen uit de eerste kleuterklas en de tweede kleuterklas.
K2/3 zijn leerlingen uit de tweede kleuterklas en de derde kleuterklas.

Dit systeem geeft de leerlingen de kans om te leren van elkaar door te werken in verschillende niveaus.

Onze klassen

In deze klassen kom je zowel instappers tegen als leerlingen van de eerste kleuterklas.

De kinderen leren hier onze klaspop Jules kennen.

'Dag Jules' is de taalmethode waar we veel mee werken. Hij zorgt er mee voor dat we ons goed voelen op de school.

We leren samen spelen, voor onszelf opkomen en we stimuleren de kleuters hun zelfstandigheid. Jassen, schoenen,… aantrekken, naar toilet gaan kunnen we nu alleen.
We zingen, dansen, knutselen, spelen en leren samen met Jules.

De lieveheersbeestjesklas en de tijgersklas zijn fijn, we hopen dat je er snel kan bij zijn.

In deze klas vind je leerlingen uit de eerste kleuterklas en uit de tweede kleuterklas.

Een naald om te prikken
en een schaar om te knippen.
Papier om te scheuren
en krijt om te kleuren.
Repen om te weven
en lijm om te kleven.
Blaadjes om te vouwen
en blokken om te bouwen.
Weinig tijd om me te vervelen
en veel vriendjes om mee te spelen!

In ons klasje is het super fijn…
Wie zou daar niet willen zijn?

In deze klas vind je leerlingen van de tweede kleuterklas en de derde kleuterklas.

In de kikkerklas en de dolfijnklas is de tijd aangebroken om de magie van cijfers en letters te ontdekken.

Doorheen onze tocht in Klankdorp leren we werken rond klank en rijm,
we ontdekken letters en wat we ermee kunnen doen.
We puzzelen met cijfers, wel tot honderd stukken.
We proberen al zwemmend het hoofd boven water te houden
tot we klaar zijn voor de grote sprong naar het eerste leerjaar!